ثبت نام ازمون تولک اف

کسانی که متقاضی تحصیل در رشته ­های داروسازی، پزشکی و دندان­پزشکی در کشور ایتالیا هستند حتما فرایند ثبت نام ازمون تولک اف را انجام داده ­اند. این آزمون در زمره آزمون­ های ورودی این رشته­ ها در دانشگاه ­های ایتالیا است که بتوانند مسلط ­ترین متقاضی را انتخاب کنند.

به این ترتیب این آزمون با نام آزمون داروسازی جهت پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه­ های صاحب ­نام این کشور شناخته شده است. داوطلبان با پذیرش در این آزمون می­ توانند از مزایای بورسیه دانشگاه ­های این کشور بهره ­مند شوند. این مقاله به بررسی آزمون تولک اف اختصاص داده شده تا با آگاهی کامل در آن ثبت نام کنید.

ثبت نام ازمون تولک اف

 به منظور دریافت مشاوره و ثبت سفارش پرداخت های ارزی خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کارشناسان ما 7 روز هفته و بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

ازمون تولک اف چیست؟

این آزمون یکی از انواع آزمون­ هایی است که موسسه CISIA که از جمله موسسه ­های رسمی در برگزاری آزمون­ های ورودی در دانشگاه ­های ایتالیا است، آن را برگزار می­کند. این آزمون در دو نوع تولک اف انگلیسی ENGLISH TOLC F و تولک اف ایتالیایی ITALIAN TOLC F طبقه­ بندی می­شوند. گفتنی است که این آزمون­ ها در دو نوع آنلاین و حضوری برگزار می­ شوند.

گفتنی است که این آزمون به نام آزمون تولک اف داروسازی هم شهرت دارد چرا که برای پذیرش در رشته داروسازی در کشور ایتالیا مورد استفاده قرار می­ گیرد.

هدف از برگزاری آزمون تولک اف چیست؟

پیش از این که به بررسی چگونگی ثبت نام ازمون تولک اف بپردازیم مناسب است که در مورد هدف این آزمون هم صحبت کنیم. این آزمون دارای سرفصل ­هایی است که توسط یک کمیته علمی متشکل از اساتید و محققان دانشگاهی که در سالهای گذشته در رشته­ هایی چون شیمی، داروسازی و فناوری دارویی فعال بوده ­اند، گردآوری شده ­اند. تولک اف فیلترهای مورد نیاز برای بررسی صلاحیت متقاضیان در آزمون ورودی را دارد.

سرفصل­ های این آزمون در حقیقت یک دانش فعال و آگاهانه هستند که ارتباط مستقیمی با مهارت­های عملی مثل مهارت حل موقعیت  های پیچیده دارد. به این صورت داشتن مهارت تشخیص حل مساله، داشتن اطلاعات کافی در مورد آن، شناخت مناسب­ترین شیوه حل مساله و طرح­واره­سازی در این آزمون بسیار ضروری هستند.

سرفصل ­های این آزمون عمدا محدود به علوم ضروری شده ­اند چرا که هدف این آزمون امکان سنجش علوم دروس پایه در رشته ­های مختلف است. بنابراین هدف این سرفصل­ ها ارزیابی مهارت و دانش متقاضی به صورت تحلیلی نیست.

چنانچه داوطلبی در آزمون تولک اف در یک بحث درسی نمره منفی کسب کند، می­بایست تلاش ­های هدفمند انجام گیرد تا ضعف­ های او به شکل دقیق­ تر تشخیص داده شوند و در نتیجه راهبرد مطالعه مناسب برای او مشخص شود.

به این ترتیب سرفصل ­های این آزمون باعث ارزیابی دقیق متقاضی شده و نقاط ضعف او به خوبی شناسایی شده و در راستای تسلط بهتر او تلاش می­ شود.

ثبت نام ازمون تولک اف چگونه است؟

ثبت نام در این آزمون به شکل آنلاین انجام می ­گیرد. داوطلبان به وب­سایت چیزا CISIA مراجعه کرده و نسبت به انجام فرایند ثبت نام اقدام می ­کنند. تمام مراحل ثبت نام به صورت آنلاین انجام می­ گیرند.

در مورد هزینه آن هم باید بدانید که جهت انجام این کار باید 30 یورو پرداخت شود. متقاضیان ایرانی هم امکان ثبت نام در این آزمون را از داخل کشور دارند. گفتنی است که این آزمون به صورت کاغذی نیست و به شکل کامپیوتری برگزار می­ شود.

گفتنی است که در زمان ثبت نام نیازی به ارائه مدرک زبان وجود ندارد اما جهت گرفتن ویزا می­بایست مدرک زبان به سفارت تحویل داده شود. همچنین ارائه مدرک دیپلم، منظور 12 ساله دبیرستان، الزامی است و محدودیت سنی هم برای ثبت نام ندارد.

ثبت نام ازمون تولک اف چگونه است؟

روش برگزاری آزمون تولک اف چگونه است؟

پس از انجام مراحل ثبت نام ازمون تولک اف نوبت به برگزاری آن می ­رسد. این آزمون به نوعی آزمون فردی است چرا که سوالات آن اختصاصی هر فرد است. یعنی این که به صورت خودکار و به شکل تصادفی سوالات از پایگاه داده CISIA TOLC انتخاب می­شوند.

بنابراین سوالات داوطلبان شبیه به هم نیستند. این سوالات با نرم ­افزار CISIA – Consorzio Interuniversitario Sistemi Integrati per l’Accesso انتخاب شده و برای داوطلب به نمایش درمی­ آیند.

گفتنی است که در این آزمون به جهت آنلاین برگزار شدن آن، گوش های داوطلب باید مشخص باشند و انحراف دید متقاضی از صفحه نمایش کامپیوتر نباید رخ دهد. امکان استفاده از هدفون برای داوطلب وجود ندارد و او نباید در طول آزمون با فرد دیگر صحبت کند.

چرا پرداخت724

روش ارزیابی آزمون تولک اف

بسیاری از داوطلبان هم در مورد ثبت نام ازمون تولک اف سوال دارند و هم در مورد شیوه سنجش آن. در این مورد باید بدانید که شیوه ارزیابی این آزمون به این صورت است که پاسخ سوالات در سه دسته: درست، اشتباه و بدون پاسخ تقسیم ­بندی می­شوند. شیوه نمره ­دهی هم به این شکل است که:

یک نمره مثبت برای هر جواب صحیح، بیست و پنج صدم برای هر جواب اشتباه و صفر هم برای هر سوال پاسخ داده نشده اختصاص داده می­ شود.

دانشگاه ­هایی که برای پذیرش داوطلب از این آزمون استفاده می ­کنند، بخش­ هایی از این آزمون را انتخاب می ­کنند و کمترین نمره مد نظر را هم اعلام می ­کنند و به این ترتیب نمره ارزیابی هر دانشگاه با دانشگاه دیگر در ایتالیا متفاوت است.

انواع آزمون تولک اف

انواع آزمون تولک اف

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، این آزمون در دو دسته انگلیسی و ایتالیایی برگزار می­ شوند که به صورت مفصل در ادامه به معرفی آنها پرداخته ­ایم.

آزمون TOLC-F انگلیسی

آزمون تولک اف 50 سوال دارد که در پنج بخش تقسیم ­بندی شده­ اند. این پنج بخش عبارتند از: شیمی، فیزیک، زیست ­شناسی، ریاضی و منطق. تعداد سوالات این بخش ­ها هم با هم فرق دارند. زیست­ شناسی و شیمی هر کدام 15 سوال دارند. ریاضی و فیزیک هر کدام 7 سوال داشته و منطق هم دارای 6 سوال است.

آزمون تولک اف انگلیسی برعکس آزمون تولک اف ایتالیایی دارای سوالات انگلیسی به صورت مجزا نمی­ باشد. ولی این امکان وجود دارد که به منظور تعیین سطح زبان انگلیسی داوطلب، از او در زمان مصاحبه درخواست مدرک زبان داشته باشند.

آزمون TOLC-F ایتالیایی

آزمون تولک اف ایتالیایی همانند آزمون انگلیسی آن 50 سوال دارد که در 5 بخش هم تقسی م­بندی شده­ اند. این سوالات هم در 5 بخش زیست­ شناسی، فیزیک، شیمی، ریاضی و منطق تقسیم ­بندی شده ­اند. تعداد سوالات بخش ­های مختلف آن هم دقیقا مانند نوع انگلیسی آن هستند.

تنها تفاوت این آزمون با نوع انگلیسی آن در این نکته است که در نوع ایتالیایی، سوالات انگلیسی به صورت مجزا برای داوطلب ارائه می­ شوند. هر چند نمره سوالات مجزای انگلیسی در بارم نمره اصلی داوطلب منظور نمی­ شود، اما چنانچه داوطلب در این بخش نمره پایینی داشته باشد، این امکان وجود دارد که دوره ­های پیش­نیاز برای او در حین تحصیل لحاظ شود.

گفتنی است که کمیسیونرها و مراقبین می­توانند جهت تایید صحت برگزاری آزمون، تصاویر ضبط­ شده را مورد بررسی قرار داده و صحت یا عدم صحت آن را تایید کنند.

سرفصل­ های آزمون TOLC-F به تفکیک دروس مختلف

تا به اینجای مقاله در مورد ثبت نام ازمون تولک اف و ارزیابی آن صحبت شده است و در ادامه در مورد سرفصل ­های آن هم صحبت خواهد شد. همانطور که پیشتر ذکر شد، مباحث آزمون تولک اف در دروس زیست ­شناسی، ریاضی، شیمی، فیزیک و منطق دسته­ بندی شده ­اند. هر کدام از این دروس دارای سرفصل­ های خاص خود هستند که در ادامه به آنها اشاره شده است.

سرفصل درس زیست شناسی در آزمون تولک اف TOLC-F

سوالات مربوط به این درس بسیار ساده بوده و حالت عمومی دارند. می­توان گفت سوالات مطرح­ شده در این بخش در نظام آموزشی ایران هم تدریس می ­شوند. ولی این به معنای ساده گرفتن و مطالعه نکردن نیست. ضروری است که منابع اصلی به دو زبان فارسی و انگلیسی مورد مطالعه قرار گیرند.

در ادامه به بررسی مباحث مطرح­شده در این بخش از آزمون تولک اف می­ پردازیم.

ترکیب شیمیایی موجودات زنده: عناصر زیستی خواص آب، مولکول­های لیپید، مولکول­ها و ماکرومولکول­ و ساختار و عملکرد آنها، ساختار مونومرهای گلوسیدی، اسیدهای آمینه و نوکلئوتیدها. خواص آنزیم ­ها.

سرفصل درس زیست شناسی در آزمون تولک اف TOLC-F

عناصر تنوع زیستی: تنوع و سطح­های موجودات زنده، باکتری­ها، قارچ­ها، گیاهان، حیوانات و ویروس­ها.

زیست­شناسی سلولی: غشای سلولی، اجزای اصلی سلول، دیوراه سلولی، میتوکندری؛ سیتوپلاسم، شبکه آندوپلاسمی.

چرخه سلولی، وراثت و تولید مثل: چرخه­های زندگی تولید مثل جنسی و غیرجنسی، کد ژنتیکی، سنتز پروتئین، ژنتیک انسانی، بیماری­های ارثی جهشی، DNA پروکاریوت­ ها کروموزوم یوکاریوت­ ها.

انرژی زیستی: اجزای اکوسیستم زنجیره ­های تروفیک، جریان انرژی و اهمیت بیولوژیکی فتوسنتز، تنفس هوازی و تخمیر، تولیدکنندگان، مصرف­ کنندگان، تجزیه ­کننده ­ها.

مبانی آناتومی انسان: آناتومی بدن انسان و فیزیولوژی بدن انسان.

سرفصل درس شیمی در آزمون تولک اف TOLC-F

سوالاتی که در این درس مطرح می­ شوند، دانش عمومی و پایه این علم هستند که در ایران هم تدریس می­ شوند. در این درس در مورد قانون اساسی ماده، سیستم تناوبی، ساختار اتم و همینطور در مورد مبانی شیمی عمومی و معدنی، ترکیبات غیرآلی و همچنین در مورد واکنش­ های شیمیایی احیاکننده اکسید و در مورد راه­ حل­ های بازها و اسیدها شیمی ارگانیک سوال مطرح می­ شود.

سرفصل درس ریاضی در آزمون تولک اف TOLC-F

این بخش برخلاف تصور عامه، یکی از ساده­ ترین بخش ­های آزمون است. در مورد مسائل زیر در این آزمون سوال مطرح می­ شود:

مجموعه­ های عددی، عبارات جبری،معادلات و نابرابری ­ها، مثلثات، هندسه صفحه، هندسه تحلیلی، هندسه جامد، احتمال و آمار.

سرفصل درس فیزیک در آزمون تولک اف TOLC-F

در این قسمت هم سوالات در حد دانش پایه مطرح می­شود. بنابراین دانستن اطلاعات اولیه، محاسبات ساده برای جواب ­دهی به این آزمون کفایت می ­کند. در این بخش از موارد زیر سوال مطرح می­ شود:

اندازه­ گیری، سینماتیک و دینامیک، نیروها، مکانیک سیالات، ترمولوژی، نظریه جنبشی گاز، ترمودینامیک، الکترواستاتیک، جریان­های الکتریکی، مغناطیس، پدیده ­های موجی اپتیک هندسی.

سرفصل درس منطق و هوش در آزمون تولک اف TOLC-F

سرفصل درس منطق و هوش در آزمون تولک اف TOLC-F

بخشی جدید در این آزمون که در دوره ­های آموزشی مورد غفلت قرار گرفته است، بخش هوش، منطق و استدلال است. شاید در اصطلاح ایران به آن بازی و ریاضی گفته می­ شود. اما متقاضیان نگران نباشند چرا که سوالات این بخش ساده و مفهومی بوده و در ضمن با کار کردن تست­ سال های گذشته می­توان به آنها مسلط شد.

در ادامه بحث از چگونگی ثبت نام تولک اف به بررسی پاسخ سوالاتی پرداخته­ ایم که در دسته سوالات پرتکرار قرار دارند.

سوالات متداول

نتایج آزمون بلافاصله پس از اتمام آن برای داوطلب قابل دسترس است اما کارنامه رسمی آن دو روز بعد از برگزاری آزمون در ساعت 19:00 صادر می­ شود.

استفاده از هر نوع ماشین حساب، گوشی هوشمند، ساعت ­های هوشمند و انواع وسایل الکترونیکی در زمان برگزاری آزمون توسط داوطلب ممنوع است. قابل اشاره است که چنانچه داوطلب از معلولیت خاصی برخوردار باشد با ارائه مدرک قانونی، امکان استفاده از برخی انواع ماشین حساب یا وسایل الکترونیکی برای آنها وجود دارد.

مدت زمان پیشنهادی این آزمون به صورت زیر است:

  • منطق و استدلال، 8 دقیقه.
  • ریاضی و فیزیک، 12 دقیقه.
  • زیست­ شناسی و شیمی، 20 دقیقه.

یک بار در ماه امکان شرکت در این آزمون برای متقاضی وجود دارد. گفتنی است که قوانین دانشگاه در مورد این که داوطلب در چه دوره زمانی امکان ثبت نام ازمون تولک اف را دارد هم بسیار تاثیرگذار هست.

بله این آزمون به صورت چهار گزینه­ ای است و هر پاسخ اشتباه هم دارای نمره منفی است.

هر دانشگاه در این مورد حد نصاب خاص خود را معرفی می ­کند.

هم‌اکنون درخواست خود را برای پرداخت در سایت‌های خارجی ثبت کنید!

در کمترین زمان ممکن کارشناسان ما پرداخت بین المللی شما را انجام می دهند!

همین الان تماس بگیر ثبت درخواست

ثبت نام در پرداخت724 در کمتر از ۵ دقیقه

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post