انتقال پول از پی پال به وب مانی

انتقال پول از پی پال به وب مانی عنوان بحث این مقاله است. پی پال و وب مانی هر دو سیستم­های پرداخت آنلاین جهانی به شمار می­روند. هر گونه نقل و انتقال پول در سطح بین­المللی با استفاده از این دو پلتفرم به خوبی انجام می­گیرد.

در ایران به دلیل وجود تحریم­ها امکان استفاده مستقیم از پی پال وجود ندارد اما استفاده از خدمات وب مانی با مشکلی مواجه نیست و می­توان هر گونه نقل و انتقال وجه در سطح بین­المللی را از طریق آن به انجام رساند. به همین دلیل کاربران ایرانی به علت ترس از بلوکه شدن سرمایه­شان در پی پال، آن را به وب مانی منتقل می­کنند.

در این مقاله قصد بر آن است تا شیوه انتقال از پی پال به وب مانی شرح داده شود اما پیش از ورود به این بحث، دو شرکت نامبرده به صورت مختصر مورد معرفی قرار می­گیرند.

انتقال پول از پی پال به وب مانی

 به منظور دریافت مشاوره و ثبت سفارش پرداخت های ارزی خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کارشناسان ما 7 روز هفته و بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

منظور از وب مانی چیست؟

وب مانی WebMoney  نوعی سیستم پرداخت است که به شکل آنلاین فعالیت مالی کسب و کارهای اینترنتی را به انجام می­رساند. با استفاده از این سیستم امکان هر گونه نقل و انتقال پول از جمله واریز و برداشت وجود دارد.

دفتر این شرکت در کشور روسیه قرار دارد و فعالیت­های خود را از سال 1998 آغاز کرده است. وب مانی در دوران تحریم برای کاربران ایرانی حکم غنیمت بزرگی دارد چرا که همانطور که اشاره شد، خدمات شرکت پی پال برای ایرانیان تحریم شده اما وب مانی امکان خرید و فروش راحت از سایت­های خارجی را برای ایرانیان فراهم کرده است. هر چند قدرت و گستردگی فعالیت­های وب مانی به قدرت و گستردگی فعالیت­های پی پال نمی­رسد اما برای ایرانیان در دوران کنونی مناسب است.

تعداد زیادی از فروشگاه­های اینترنتی کالا، صرافی­های ارز دیجیتال، بروکر، فروشگاه هاستینگ، فروشگاه فایل، فروشگاه دامنه از پلتفرم وب مانی در انجام فعالیت­های خود پشتیبانی می­کنند. فریلنسرهایی هم که دارای کارفرماهای خارج از کشور بوده هم می­توانند درآمد دلاری خود را از طریق وب مانی دریافت کنند و با استفاده از خدمات موسساتی مانند موسسه پرداخت 724 هم آن را نقد کنند. انتقال پول از پی پال به وب مانی هم بوسیله این شرکت قابل انجام است.

ارزهای مورد پشتیبانی وب مانی

وب مانی با دارایی­ها و ارزهای زیادی کار می­کند و هر فرد می­تواند در حساب کاربری خود کیف پول الکترونیکی خود را بسازد. از جمله این کیف­ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارزهای مورد پشتیبانی وب مانی
  • WMZ : کیف پول دلار آمریکا است و هر WMZ هم برابر با یک دلار است.
  • WME : کیف پول برای ارز یورو
  • WMR : کیف پول برای ارز روبل روسیه
  • WMU : کیف پول برای ارز گریونا اوکراین
  • WMB : کیف پول برای ارز روبل بلاروس
  • WMK : کیف پول برای ارز قزاقزستانی کشور قزاقستان
  • WMV : کیف پول برای ارز دانگ ویتنام
  • WMX: کیف پول برای ارز بیت کوین
  • WMH : کیف پول برای ارز بیت کوین کش
  • WML : کیف پول برای ارز لایت کوین
  • WMG : کیف پول طلا

کاربر می­تواند با ساخت هر کدام از این نوع کیف­ های پول، آدرس مخصوص به خود را داشته باشد که آن را برای دریافت پول برای فرستند ارسال کند. کیف پول وب مانی در زمان خرید یا پرداخت بسیار مهم هستند. مثلا برای خرید دلار باید حتما آدرس کیف مخصوص دلار خود را به صرافی یا فرد فروشنده ارائه کنید. در انتقال پول از پی پال به وب مانی باید به کیف پول مد ظر برای دریافت ارز ارسالی توجه داشت.

گفتنی است که 3 نوع حساب در وب مانی به شرح زیر وجود دارند که هر کدام دارای کاربری و ویژگی­ های خاص خود هستند:

حساب مستعار Alias، حساب قراردادی یا فرمال  Formal، حساب شخصی Personal

چرا پرداخت724

منظور از پی پال چیست؟

پی پال یک شرکت آمریکایی است که در عرصه پرداخت­های آنلاین بین ­المللی دارای نام و آوازه­ های است و رقبای خود را به علت امنیت خوب، سرعت بالا و کارمزد کم در انجام تراکنش ­ها کنار زده است.

در پی پال هم سه نوع حساب کاربری وجود دارد:

حساب شخصی، حساب پرایمر و حساب تجاری.

کاربری هر کدام از این حساب­ها متفات از هم است. اکانت شخصی برای خریدهای آنلاین از سایت­ها و فروشگاه­های آنلاین است. حساب پرایمر برای انجام کسب و کار و تجارت معمولی است و اکانت تجاری هم برای کسانی است که دارای شرکت و کمپانی­های بزرگ با مراودات اقتصادی زیاد هستند.

پی پال در ایران تحریم شده و هیچ گونه خدماتی به کاربران ندارد. اما جای ناامیدی نیست چون در صورت ضرورت، از طریق موسسه پرداخت 724 می­توان افتتاح حساب داشت و در حساب کاربری خود، تراکنش ­هایشان را به انجام برسانند.

روش انتقال پول از پی پال به وب مانی

روش انتقال پول از پی پال به وب مانی

هر دو سیستم پی پال و وب مانی از جمله سیستم­های پرداخت آنلاین در سطح بین­المللی به شمار می­روند و می­توان نقل و انتقالات وجه را از طریق آنها به انجام رساند. اما گاهی به دلایل مختلف از جمله به دلیل تحریم شرکت پی پال، نیاز است تا کاربر پول و سرمایه خود را از پی پال به وب مانی منتقل کرده و سپس اقدام به انجام تراکنش کند.

گفتنی است که هیچ راه مستقیمی برای انتقال از پی پال به وب مانی و برعکس از وب مانی به پی پال وجود ندارد. در نتیجه بایستی از راه­های غیرمستقیم وارد شد. از جمله این که در آغاز دلار پی پال خود را به ریال تبدیل کرده و بعد ریال را به ارز مد نظر خود تبدیل کنید و در نهایت آن را به حساب وب مانی انتقال دهید. این کار را صرفا از طریق موسسات واسطه چون موسسه پرداخت 724 می­توان انجام داد.

مزیت استفاده از وب مانی به جای پی پال

در ادامه بحث از انتقال پول از پی پال به وب مانی قدری هم از مزایای استفاده از وب مانی صحبت می­شود. همانطور که پیشتر هم در این مقاله اشاره شده است، شرکت پی پال ایران را در لیست تحریم ­های خود قرار داده و در نتیجه کاربران ایرانی یا باید آی پی خود را تغییر داده و وارد سیستم پی پال شوند و یا از طریق موسسات و شرکت­ هایی چون موسسه پرداخت 724 این کار را انجام دهند تا حساب کاربری آنها از بلاک شدن در امان بماند.

بنابراین وب مانی انتخاب کاربران ایرانی شد که بدون نیاز به تغییر آی پی و به شکل مستقیم برای آنان قابل استفاده است. مزیت دیگر این پلتفرم برای ایرانیان آن است که از زبان فارسی پشتیبانی کرده و باعث سهولت کار کاربران فارسی زبان در محیط آن می­شود.

میزان کارمزد دریافتی وب مانی از میزان کارمزد پی پال کمتر است و از امنیت خوبی هم برای انجام تراکنش ­ها برخوردار است. این موراد را هم می­توان جزو مزایای استفاده از وب مانی تلقی کرد.

در بحث از انتقال پول از پی پال به وب مانی به بررسی پاسخ سوالاتی پرداخته ­ایم که در دسته سوالات پرتکرار قرار دارند. 

سوالات متداول

خیر؛ این امکان وجود ندارد. با توجه به این که این دو شرکت به نوعی رقیب همدیگر محسوب شده و هیچ منافع مشترکی ندارند، رقابت سختی بین آنها برقرار است و همین رقابت باعث شده که شرایط انتقال ارز از یکی به دیگری به شکل مستقیم وجود نداشته باشد.

پلتفرم وب مانی در مقابل انجام هر تراکنش 0.8 درصد از وجه پرداختی را تحت عنوان کارمزد از فرستنده کسر می­کند. اما این کارمزد هم دارای سقف مشخصی است و بیشتر از 50 دلار نخواهد بود.

این امر دست کم در ایران به این دلیل انجام می­گیرد که پی پال در ایران با محدودیت مواجه شده در حالی که وب مانی تحریم نیست و در ایران فعالیت دارد و به عبارتی جایگزین پی پال شده است.

 همچنین کاربران نگران لیمیت شدن حساب­ های خود در پی پال هستند. منظور از لیمیت شدن حساب یعنی معلق شدن آن و عدم امکان ارسال و یا دریافت پول و همچنین عدم انجام هیچ گونه تراکنش در پی پال است.

کارمزد انتقال پول از پی پال به وب مانی شامل کارمزد تبدیل ارز دلار به ارز ریال است.

هم‌اکنون درخواست خود را برای پرداخت در سایت‌های خارجی ثبت کنید!

در کمترین زمان ممکن کارشناسان ما پرداخت بین المللی شما را انجام می دهند!

همین الان تماس بگیر ثبت درخواست

ثبت نام در پرداخت724 در کمتر از ۵ دقیقه

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post